Câte ore se uită românii la TV, chiar dacă tot mai mulți au Netflix
În funcție de cercurile prin care te învârți se prea poate să ai impresia că televiziunea clasică moare. Cifrele unui studiu realizat recent îți arată însă că nu se prea întâmplă asta. Oricât de mult ar fi crescut Netflix chiar și în România.
Cel mai recent studiu referitor la obiceiurile de consum TV și video arată că românii urmăresc mai mult formatul clasic de televiziune – TV liniar – decât video online. Dar 36% și-ar schimba furnizorul de servicii TV pentru o oferă mai bună de canale HD și Ultra HD. Studiul a fost realizat de SES ASTRA România în iunie 2019.
Raportul analizează obiceiurile de vizionare, inclusiv televiziune și online, servicii de streaming video, calitatea imaginii și conținut. Timpul de vizionare al programelor TV continuă să fie la un nivel ridicat: în 2019, în medie un român se uită la televizor timp de 3,3 ore în timpul săptămânii, iar în weekend timpul petrecut în fața televizorului crește la 3,7 ore.
Chiar dacă mai puțin, și tinerii vor TV clasic în plus față de Netflix și alte platforme de streaming
Tinerii (18-34 de ani) petrec cu o oră mai puțin timp la TV decât cei în vârstă (peste 55 ani) – 2,9 ore față de 3,9 ore în medie în timpul săptămânii.
Televiziunea liniară este liderul timpului de vizionare. Potrivit studiului, două treimi dintre respondenți spun că urmăresc conținut video online în medie timp de 2,3 ore zilnic în timpul săptămânii și 2,5 ore în zilele de weekend – cu 1,2 ore mai puțin decât la TV.
Dacă ar fi să aleagă un singur post TV, cei mai mulți au ales ProTV: 27% dintre respondenți au spus că acesta este canalul TV pe care l-ar alege pe o insulă pustie. E urmat de Antena 1 (9%), Kanal D (8%), TVR 1 (5%) și HBO (4%).
Ce platforme pentru TV online folosesc românii
Cele mai populare sunt Digi Online (13%), urmată de Telekom TV (11%), Orange TV GO (8%) și Horizon Go de la UPC (5%). Cumva evident, cel mai folosit dispozitiv e telefonul (jumătate dintre respondenți îl folosesc), urmat de calculator (27%) și televizor (27%).
Când vine vorba de servicii de streaming, aproape jumătate dintre români (45%) au, în 2019, un abonament la o platformă de streaming video, față de 7% în 2016. Cele mai populare servicii video de streaming sunt Netflix (22% dintre respondenți au un abonament) și HBO Go (15%).
Nu în ultimul rând, conform datelor furnizate de ANCOM (Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații), numărul de abonați la serviciile TV a crescut în ultimul an cu mai mult de două procente: 7,6 milioane.
La finalul lui 2018, a fost prima dată când numărul de abonați al serviciilor TV a depășit numărul de gospodării din România. Datele oficiale ANCOM arată că sunt 102 subscripții TV la 100 gospodării din România.